1 De 25 foodvragen tag!

De 25 foodvragen tag!

maandag 17 november 2014


Pauline (die ik al een tijdje volg via haar blog en instagram) heeft de '25 foodvragen tag' bedacht. Ik heb deze leuke vragenlijst (plus antwoorden) al een aantal keer voorbij zien komen bij verschillende bloggers. Het leek mij ook leuk om deze food vragen te beantwoorden, want eten en drinken is mijn hobby haha. Ben je benieuwd naar mijn lievelings eten, restaurant of mijn favo snack? Druk dan op 'meer lezen'. Veel lees plezier!




Wat is je favoriete ontbijt?
Normaal gesproken eet ik twee broodjes en een beschuitje als ontbijt. Ik ben daar even van afgestapt en eet nu yoghurt met muesli (en soms nog een beschuitje als ik nog trek heb). Ontbijten is voor mij super belangrijk. Als ik niet genoeg eet krijg ik rond een uurtje of tien een rammelende maag. Mocht dat toch gebeuren eet ik droge crackertjes met zeezout.

Hoe drink je je koffie?
Niet, want ik lust geen koffie! Vorige week heb ik mijn eerste echte kopje koffie gedronken (met veeeel suiker), maar ik werd er niet dol enthousiast van. Geef mij maar thee!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Oei, moeilijke vraag.. Ik vind echt zoveel dingen lekker op een broodje. Vooral harde bolletjes zijn mijn favo met carpaccio, kip met avocado of zalm. Maar oude kaas of af en toe lekker veel hagelslag vind ik ook lekker! 

Soep of salade?
SALADE! Ik ben echt een groot fan van salade. Het liefst eet ik dat elke dag. Weetje wat ik het aller lekkerst vind? Dat wanneer je 'klaar' bent met eten, de lekkere dingen uit de salade schaal kan prikken.
Maar oké soep vind ik ook lekker! Vooral pompoen soep!

Wat is je favoriete kookboek?
Heb ik eigenlijk niet.. Ik haal recepten meestal van blogs af of van de AH app. Deze app is zo handig wanneer je in de winkel staat en even geen inspiratie hebt, zeker een aanrader!

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Dat is een makkelijke vraag, nooit meer zoet! Ik hou heus wel van chocola bij de thee of een koekje/snoepje op zijn tijd. Maar ik ga liever voor toastjes met brie, olijven of een handje vol met chips.

Welke keuken (land) is je favoriet?
Ik heb er meerdere. Ik vind de hollandse keuken erg lekker en dan vooral de stamppotten. De itiliaanse keuken  staat ook zeker in mijn top 3. Maar wat mij ook goed is bevallen, is de Aziatische keuken. Afgelopen zomer was ik in Sri Lanka en de Curry's waren echt om te smullen!

Wat is je favo foodfilm?
Julie&Julia.

Wat is je meest guilty pleasure?
Olijven, absoluut! Ik eet ze 'smorgens, 'smiddags of 'savonds.. en je kan me er ook zeker voor wakker maken!  Olijven eten is een klein beetje een verslaving hihi. En ik kan trouwens ook niet zonder een kop thee.

Wie is je grootste inspiratiebron?
Hmm, mijn vrienden en familie dan maar. Af en toe krijg ik weer een nieuw recept voor geschoteld en probeer ik dat soms ook zelf in de keuken te maken!

Thuis koken of uiteten gaan?
Een combinatie, mag dat ook?

High end of Low profile?
Low profile, ik houd van simpel en gezelligheid waar ik gewoon mezelf kan zijn.

Wat is je lievelingsrestaurant?
Heb ik niet, vind het altijd super leuk om nieuwe restaurants uit te proberen! Natuurlijk kom ik wel eens terug bij een bepaalt restaurantje, maar liever elke keer een andere tent. 

Boodschappen doe ik bij…
De hoogvliet, dat is vlak bij mijn huis! Voor de 'basis' dingen zoals boter, thee of beschuit ga ik meestal naar de Aldi.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is…
Dat is echt zoveel.. ik kan daar geen antwoord op gaven. Misschien de curry's in Sri lanka dan maar? Maar ook de stamppotjes van de AH app of de bananencake van lieve vrienden. Nee ik kan echt niet kiezen. Ik lust ook echt AL-LES!

Wat is je favoriete cocktail?
Heb ik ik niet. Ik ben geen cocktail fan. Maar als ik een cocktail drink (wat bijna nooit gebeurt) dan iets met banaan en kokos.

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?
Doe dan maar George Clooney. Heston blumenthal ken ik niet... 

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Peper! Ik eet bijna alles met peper!

Mijn favo snack is…
Olijven en nog eens olijven. 

Wat zit er op jouw pizza?
Ik vind een 4 kazen pizza echt super lekker, dus dat het aller liefst.

Wat lust je echt niet?
Ik lust eigenlijk alles, alleen vette randjes aan vlees vind ik vies.. bah!

Mijn favoriete foodblog is…
Die van Pauline, van Angelina (is niet een foodblog maar deelt af en toe lekkere en vooral simpele recepten) en die van Maura

Het gekste dat ik ooit heb gegeten is…
Ik heb niet echt iets geks gegeten in mijn leven.. dat durf ik dan niet aan haha. Dus geen springkhanen of oogballen voor mij. 

Wat staat er op je food bucket list?
Koken met verse producten (als ik zalm eet haal ik dat gerust uit de diepvries) en meer durven in de keuken. Moeilijke recepten met veel ingrediënten durf ik meestal niet aan, bang dat het gaat mislukken. Ook zou ik meer willen bakken. Dit doe ik ook te weinig maar vind het altijd leuk om te doen!

Ik kan niet leven zonder…
Olijven haha en restaurants. Ik vind het altijd super gezellig om met vrienden of familie ergens een hapje te eten. Daar kan ik intens van genieten en dagen naar uit kijken! Maar ook de gezellige tentjes bij vrienden thuis mogen nooit afgeschaft worden. Eten en drinken is altijd gezellig, vind je niet?



Natuurlijk mag je deze foodvragen over nemen. Het lijkt me leuk om ze ook te lezen op jullie blog!





1 opmerking